Tilbage til oversigten

Katalog til januarudsalg 2019

Det traditionelle katalog til januarudsalg / salg af brugt udstyr.

Januarudsalget i Diving 2000 har traditionelt indbefattet et udsalg af brugt / demo udstyr. Derfor slutter kataloget altid med en liste over det brugte udstyr, der kan erhverves – og de liste gælder kun for butikken.

Alle andre tilbud er på nyt udstyr, og gælder både i butikken og online.

Som sædvanlig er januarudsalgets farve gul – men det var også det eneste jeg tog med mig fra sidste års katalog. Jeg ønskede at skabe et bedre sammenhængende design, der var knap så firkantet, knap så styret af grafiske elementer og føltes mere organisk og flydende – som vand.

Derudover lykkedes det mig at inkorporere udsalgsstreamers på forsiden, og på side 2 over programmet.

For at sikre at indholdet fungerede optimalt uanset om man ser en enkelt side (på mobil) eller begge sider samlet (på en computer), så var det vigtigt for mig, at overskriften på kategorierne ikke kom til at stå i en firkantet boks som forrige år – og det var vigtigt at overskriften gik igen (omend mindre) på den næste side, så man på mobil ikke var i tvivl om hvor man befandt sig.

Også for at lette overskueligheden, sørgede jeg for at farvekode kategorierne, så de starter med gul, og bliver mere og mere først orange, og så røde.

For at undgå det firkantede, klodsede udtryk, valgte jeg at lade sidernes baggrundsfarve forblive hvid, med kun en svagt nedtonet grafik med lysegråt og hvidt bølgemønster. Og på den baggrund blev produkterne fordelt så de bedst muligt udfyldte pladsen. På nogle af kategorierne indførte jeg en mørkegrå boks til produkter der skilte sig ud fra de andre. For eksempel på dragt-siden, hvor sokker og handsker (tilbehør) blev placeret i boksen, og på den tekniske kategori, hvor computerne befinder sig på den lyse baggrund, og lygterne på den mørke.

Den største udfordring var, at sikre, at overskriften ikke ødelagde det hele, ved at være for stiv og uorganisk. Jeg endte med at vælge, at billedet der følger med til introduktionen af kategorierne, skulle være rundt i stedet for firkantet – og da det under alle omstændigheder er placeret i toppen af siden, skaber det naturligt en illusion af luftbobler i vand.

For at få plads til overskriften ved siden af valgte jeg simpelthen at vende den så teksten står lodret. På den måde udnyttedes pladsen bedst muligt.

Januarudsalg 2019 katalog

Skriv et svar

Er du interesseret i et samarbejde?