Tilbage til oversigten

Kinesisk Klinik Lei visuel identitet

Mål: Hjælp en nyligt opstartet kinesisk klinik med at skabe branding, indrette klinikken og udsmykke facaden.

Dette var en mange-facetteret opgave, der spænder fra logo, til facadeskilte, over en flyer med åbningstilbud, og hjælp til indretning af receptionen.

Logo og farver

For at illudere sundhed, bæredygtighed og samtidig have en klar, tydelig farve der tiltrak kunders opmærksomhed hvis de så det på et facadeskilt, så valgte vi at arbejde med en varm, klar grøn.

Men vi fandt ikke at den farve fungerede til logoet, der skulle illudere behandling. Det var i vores optik ensbetydende med hvidt. Og for at sikre, at logoet kunne fungere både til web og grafisk, var det nødt til at kunne inkorporere klinikkens navn som tekst.

Ultimativt blev vi enige om at teksten skulle være i kursiv, for at give associationer til kalligrafi, da der var tale om en kinesisk klinik. Og selve logoet blev et kinesisk symbol for akupunkter, i sort og rødt, på en hvid baggrund med en sort kant. Det røde fungerede særligt godt, når den grønne baggrund blev tilføjet, som på skilte og i headeren på hjemmesiden, da grøn og rød jo er komplementærfarver.

Facaden

Vi ønskede noget iøjenfaldende, og samtidig en klar beskrivelse af, hvad klinikken stod for. Det store skilt har en tydelig, grøn farve (ligesom al anden branding af klinikken), så den kan ses på afstand på den traffikerede gade, klinikken ligger på.

Derudover er der klæbet beskrivelser af klinikkens ydelser op på vinduerne: kinesisk massage, ansigtsmassage og zoneterapi.

Åbningsflyer

I forbindelse med åbningen af klinikken, lavede vi også en flyer med åbningstilbud, der kunne hænges op og deles ud, så folk kunne blive klar over, at klinikken eksisterede.

Forsiden er en beskrivelse af klinikken og hvornår den åbner, samt lovning på åbningstilbud. De konkrete åbningstilbud er listet på bagsiden, samt klinikkens adresse.

Kinesisk Klinik Lei facade

Skriv et svar

Er du interesseret i et samarbejde?